Назад до списку

DCH Ярославського планує реалізувати проєкт «Екополіс ХТЗ» у 2020–2032 рр. протягом 5 фаз

Всеукраїнське об'єднання індустріальних парків у Facebook повідомляє, що група DCH Олександра Ярославського в 2020 році має намір розпочати реалізацію проєкту редевелопменту території Харківського тракторного заводу (ХТЗ) у багатофункціональну екосистему для бізнесу – «Екополіс ХТЗ», який буде включати п'ять фаз реалізації та, як очікують, завершиться до 2033 року.

«Зона охоплення проєкту – більш ніж 1 млн осіб. До майданчика проведені всі необхідні комунікації, включаючи залізничні колії. «Екополіс ХТЗ» складатиметься з індустріального парку, технопарку, розподільного центру для онлайн-торгівлі, логістичного комплексу, торговельного кластера, дослідницького, освітнього та медичного центрів», – йдеться в оголошенні.

Як повідомлялося з посиланням на Ярославського, у реалізацію цього проєкту планують інвестувати приблизно $1 млрд.

Згідно з цією інформацією загальна площа «Екополіса ХТЗ» перевищить 150 га в межах Харкова, площа будинків і споруд – більш як 550 тис. кв. м.

Діюче тракторне виробництво ХТЗ буде одним із якірних резидентів «Екополіса», а технопарк стане майбутньою резиденцією IT-галузі Харкова.

«На сьогодні кількість фахівців IT-галузі Харкова й області перевищує 25 тис. осіб. Їхня кількість безупинно росте: до 2020 року дефіцит якісних офісних площ для IT-компаній досягне 60 тис. кв. м. На базі технопарку також розмістяться бізнес-інкубатор і акселератор для стартапів», – говориться у презентаційному відеоролику.

У складі дослідного центру буде агротехнологічний кластер, а освітній кластер включатиме вищі навчальні заклади та бізнес-школу, в тому числі Харківський фізико-технічний інститут, Каразинську школу бізнесу, Інститут Конфуція й ін.

«Ще одним кластером «Екополіса ХТЗ» стане розподільний центр для онлайн-торгівлі, яка в Україні демонструє вражаючі темпи зростання: тільки в 2019 році обсяг ринку електронної комерції збільшився на 25% – до $3,5 млрд», – йдеться у відеоролику.

У повідомленні нагадують, що статус індустріального парку, який буде закріплений за «Екополісом ХТЗ», передбачає податкові та митні преференції для іноземних і місцевих інвесторів.

Як інформували раніше, рік тому Ярославський оцінював інвестиції в реалізацію проєкту редевелопменту ХТЗ у $2–3 млрд.

Інвестпортфель DCH включає активи у таких галузях, як будівництво та девелопмент (мережа ТРЦ «Караван Megastorе» у Києві, Харкові та Дніпрі, готель Kharkiv Palace, ЖК «Воздвиженка»), фінанси (страхова компанія «ІНГО»), промисловість (ХТЗ, рудник «Суха Балка», Дніпровський метзавод), транспорт (міжнародний аеропорт «Харків»), спорт (регбійний клуб «Олімп»).

Крім того, в жовтні 2019 року Ярославський заявив про готовність групи інвестувати в аеровокзальний комплекс міжнародного аеропорту «Дніпро», а також брати участь у приватизації ДП «Завод "Електроважмаш"» (Харків) і «Харківобленерго». Виробник тракторів ХТЗ у 2018 році мав 81,38 млн грн. збитків проти чистого прибутку 203,06 млн грн. роком раніше, чистий дохід скоротився на 12,6% – до 623,61 млн грн. (у 2016-му підприємство перебувало у вимушеному простої, завершивши рік зі збитком 667,36 млн грн.).