Олександр Ярославський розправляє крила

Реконструкцією харківського аеропорту займається співвласник групи «УкрСиб» Олександр Ярославський. Вчора мер Харкова Михайло Добкін повідомив, що підприємець планує вкласти близько 200 млн. доларів у реконструкцію Міжнародного аеропорту «Харків», а також придбати авіакомпанію «Харківські авіалінії». Як розповів «Ъ» сам пан Ярославський, його компанія справді має намір реконструювати аеропорт та протягом п’яти років збільшити пасажиропотік у 15 разів – до 1,5 млн. пасажирів на рік.

Міжнародний аеропорт «Харків» був відкритий у 1932 році і звався тоді «Аеропорт «Основа». У 1988 році зі складу аеропорту було виключено авіакомпанію «Авіалінії Харкова». У квітні 2001 року аеропорт передали у комунальну власність територіальній громаді Харкова. Він має асфальтовану злітно-посадочну смугу довжиною 2,22 тис. м, що дозволяє приймати повітряні судна типу «Ан», «Іл», «Ту» та «Як». Останню реконструкцію аеропорту було здійснено у 1995 році. Пасажиропотік аеропорту у 2006 році виріс на 44,8%, майже до 100 тис. пасажирів. Прибуток склав ,2 млн., витрати - ,53 млн. В аеропорту базується авіакомпанія «Авіалінії Харкова».

Мер Харкова Михайло Добкін розповів «Ъ», що міськрада запропонувала співвласнику групи «УкрСиб» Олександру Ярославському розробити проект реконструкції харківського аеропорту. «До моменту проведення Євро-2012 нам необхідний нормальний аеропорт, - пояснив пан Добкін. За його словами, в разі ухвалення проекту пан Ярославський, після його реалізації, стане власником побудованих об’єктів нерухомості. «На сесії міськради від 3 липня було ухвалено рішення про проектування землевідводу біля аеропорту компанії пана Ярославського. Це був перший крок, наступний – виділення землі», - говорить джерело у міськраді.

Олександр Ярославський був не єдиним претендентом на проведення реконструкції харківського аеропорту. Нагадаємо: раніше про свій інтерес до проекту «Ъ» повідомляла російська транспортно-промислова група МРП, яка є співвласником аеропортів Новосибірська, Челябінська та Барнаула (див. «Ъ» від 21 червня). До того ж, мер Харкова заявляв, що в реконструкцію аеропорту готова інвестувати одна чеська компанія.

Пан Ярославський розповів «Ъ» , що його компанія самостійно розвиватиме аеропорт і не планує створювати СП з російськими інвесторами: «Нехай вони у себе розвивають, ми і без них обійдемось». За словами Михайла Добкіна, під час запланованої реконструкції передбачається подовжити на 240 м та відремонтувати існуючу злітно-посадочну смугу, що дозволить приймати літаки типу Boeing та Airbus, побудувати пасажирський термінал та встановити додаткові навігаційні засоби.

Підприємець також збирається придбати авіакомпанію, що базується в цьому аеропорту: «Я обов’язково придбаю «Харківські авіалінії». Як бізнесмен скажу: чим дешевше, тим більше вкладу в їх розвиток». За словами пана Ярославського, за умови необхідності інвестицій протягом трьох-п’яти років пасажиропотік буде збільшено в 15 разів – з нинішніх 100 тис. до 1,5 млн. пасажирів на рік. «Щодоби на висоті від 7 до 15 тисяч метрів літає близько 400 літаків. Частину з них ми збираємось пустити через Харків», - зазначив Олександр Ярославський.

Втім, експерти оцінюють ці плани скептично. Так, генеральний директор консалтингової компанії Infomost Борис Рибак сумнівається, що в майбутньому темпи росту пасажиропотоку збережуться: «Мобільність населення в регіоні невисока, швидше за все, ріст не перевищить 8-12 процентів на рік». А на думку старшого партнера компанії «Ільяшев та партнери» (виступає юридичним радником з питань авіації комітету Верховної Ради з транспорту та зв’язку) Романа Марченка, для того, щоб домогтись збільшення об’ємів авіаперевезень у Харкові, необхідно мати як мінімум одну авіакомпанію з розвинутою мережею маршрутів, яка базуватиметься у місті. «Зараз таких немає, а відродження збиткових «харківських авіаліній» обійдеться Ярославському у суму більше 200 мільйонів доларів», - каже він. – Тому не виключено, що цей прожект спрямований на отримання землі біля аеропорту, яку згодом можна вдало забудувати».

www.aviaport.ru

Ми застосовуємо файли cookies та інші технології для того, щоб запам'ятати Ваші уподобання та дізнатися, як саме Ви користуєтесь сайтом та взаємодієте з ним.

Використовуючи наш сайт, Ви також погоджуєтесь з умовами "Угоди користувача" та "Положення про обробку та захист персональних даних". Натискаючи "ПОГОДЖУЮСЬ", Ви надаєте згоду на обробку Ваших даних.