Олександр Ярославський: «Новий термінал – наш подарунок харків’янам. Ми вклали в нього всю свою душу»

Олександр Ярославський: «Новий термінал – наш подарунок харків’янам. Ми вклали в нього всю свою душу»

В Харківському аеропорту урочисто відкрили перший в історії незалежної України сучасний термінал європейського рівня, що вже готовий примати гостей Євро-2012.
Новий термінал для нашої країни не просто перший, а тричі перший. Тільки подумати: останній обласний аеровокзал в Україні було відкрито ще в середині вісімдесятих років минулого сторіччя! Тому новий харківський термінал може з повним правом вважатись першим в історії нашої незалежності. Крім цього, вперше термінал аеропорту був повністю побудований на кошти приватного інвестора – впливового українського бізнесмена Олександра Ярославського, який, як відомо, вклав у це будівництво близько 55 млн. доларів. І, зрештою, харківський термінал – перший ключовий транспортний об’єкт, який був зданий в рамках підготовки України до Євро-2012. Журналісти «ФАКТІВ» побували на відкритті аеровокзалу та стали першими його пасажирами.
Віктор Янукович: «Це приклад того, як ми можемо розвивати нашу державу».
Посадка в аеропорту Харкова тепер нічим не відрізняється від прибуття у будь-яке з великих європейських міст. Поки літак котиться по смузі, ми через ілюмінатори розглядаємо майже повністю скляну величезну споруду терміналу. Неподалік, серед красивих ялинок – стара будівля аеровокзалу, побудована ще за сталінських часів. Про якісь порівняння мова навіть не йде. Здається, хтось заради сміху поставив поряд перший «Москвич» та розкішний «Мерседес» представницького класу тільки-но з автосалону.
На церемонію відкриття прибув Президент України Віктор Янукович. Виступаючи перед харків’янами, що зібрались на площі перед аеровокзалом, глава держави підкреслив, наскільки важливим для Сходу України є створення сучасних «повітряних» воріт, здатних пропускати велику кількість пасажирів.
- Цей термінал – символ початку розвитку цього надзвичайно цікавого регіону України – Слобожанщини. 433 млн. гривень – це фактично кошти приватної інвестиційної компанії на чолі з Олександром Ярославським. Це приклад того, яким чином ми можемо розвивати нашу державу, - сказав Віктор Янукович.
- Не приховував своїх вражень від побаченого і директор Євро-2012 Мартин Каллен. «Дуже добре, - заявив він, - що все зроблено вчасно, обіцянки виконуються, і це прекрасно, що відкривається новий термінал. Я вважаю, що це прекрасний аеропорт, і він змінить життя міста. У Харків приїжджатимуть багато людей, і це здорово».
Головний винуватець свята – президент групи DCH, генеральний інвестор та координатор підготовки Харкова до Євро-2012 Олександр Ярославський – розпочав свій виступ перед журналістами зі слів вдячності.
- Мені хотілося б, - сказав Олександр Владиленович, - подякувати усім, хто брав участь у сьогоднішній події: нашому президенту Віктору Януковичу, Борису Вікторовичу Колесникову, Михайлу Марковичу Добкіну, харків’янам, гостям міста. Я сподіваюсь, що цей термінал стане для всіх нас рідним. Зі свого боку ми зробили усе можливе, щоб він з’явився, вклали в нього всю свою душу. Окрему подяку хочу висловити нашим харківським будівельникам. Практично за неповні два роки вони на пустирі побудували термінал європейського класу. Причому зробили все за два місяці до запланованого терміну.
Олександр Ярославський, що вклав у підготовку Харкова до Євро-2012 більше двох мільярдів гривень, як завжди говорив не про себе, а про інших. Хоча всі, хто хоч трохи знав про процес створення терміналу зсередини, розуміли, що без залізної волі цієї людини, його вражаючої працездатності та щоденного контролю за всіма роботами в аеропорту, створення такого грандіозного об’єкту, навіть за умов наявності у держави необхідних коштів, було б навряд чи можливе. Як, зрештою, навряд чи вдалося б здійснити реконструкцію харківського стадіону «Металіст», повну перебудову тренувальної бази клубу, де під час турніру житиме одна з команд-учасниць, побудувати Дитячу футбольну академію. Зсередини термінал справив на нас навіть більше враження, ніж ззовні. Вразила велика кількість світла і вільного простору, відмінна якість з великим смаком підібраного оздоблення, продуманість планування до найменших деталей. Представники аеропорту пояснили, що в проектуванні будівлі брала участь відома німецька компанія, на рахунку якої багаторічний досвід реалізації більше десятка подібних проектів в Європі. Зокрема, одна з останніх робіт німців – новий термінал лондонського аеропорту Хітроу. А ось доведенням проекту до фінальної стадії, а також усіма будівельними роботами займались харківські будівельники. В цьому сенсі проект достойно прислужився Харкову – крім нового терміналу, місцева будівельна галузь отримала багато робочих місць, а також безцінний досвід у зведені об’єктів такого класу. Технічне начиння аеропорту, за словами керівників будівництва, також відповідає найвищому світовому рівню. Наприклад, систему обробки багажу виробністю 960 одиниць багажу на годину для міжнародних рейсів та 600 одиниць на годину – для внутрішніх, харків’яни придбали у світового лідера в цій сфері – компанії Vanderlande Industries. У терміналі встановлено швейцарську, найбільш сучасну з існуючих, систему управління пасажиро-та вантажопотоками. Хоча, в дечому харків’яни навіть перевершили своїх зарубіжних колег. Стелю терміналу зробили підвісною, що навіть у найсучасніших аеропортах зустрічається не часто.
Нова злітно-посадочна смуга дозволить Харкову приймати більш важкі літаки типу Airbus A-320 та Boeing B-737.
За словами Олександра Ярославського, після відкриття терміналу роботи в аеропорту Харкова триватимуть. Перш за все, необхідно завершити будівництво нової злітно-посадочної смуги. Вона буде на 300 метрів довшою за попередню. Значно збільшиться і несуча спроможність її покриття. Це дозволить Харкову приймати більш важкі повітряні судна класу Airbus A-320 та Boeing B-737. Передбачено також будівництво нових рубіжних доріжок. Ще одна важлива частина аеродрому – розташований безпосередньо перед терміналом перон для літаків. На сьогодні він вже майже повністю готовий.  
Нова смуга будується поряд з уже існуючою. Таким чином. Аеропорт під час реконструкції його аеродромної частини продовжить роботу, що позбавить місто від серйозних незручностей. До того ж, стара смуга знадобиться на момент проведення матчів Євро-2012, коли протягом п’яти-шести годин Харкову потрібно буде прийти та розмістити близько 25 тисяч пасажирів (а це 100-120 літаків).
Серед найважливіших першочергових завдань – і зведення ще одного тимчасового терміналу. Під час чемпіонату Європи з футболу його використовуватимуть для збільшення пропускної спроможності аеропорту, а потім будівля служитиме в якості ангару. Не забудуть у Харкові і про інфраструктуру навколо аеропорту. Це стосується як паркінгу коло терміналу, так і під’їзних шляхів до аеропорту.
Процес реконструкції торкнеться і старого терміналу. Збереження історичного надбання першої столиці України вже стало однією з відмінностей усіх проектів Олександра Ярославського. Так було під час реконструкції стадіону  «Металіст», коли була збережена та реставрована історична ротонда. Так, за словами генерального інвестора, сталося і з колишнім терміналом, знаменитим своїм розписом, що прикрашає стелю та стіни у залі очікування.
- Як тільки буде повністю запущений новий термінал, ми почнемо реконструкцію старого, - заявив Олександр Ярославський. – Обійдеться вона приблизно у п’ять-шість мільйонів доларів. Це буде унікальний об’єкт. Ми збережемо стилістику історичної будівлі, побудованої ще в сталінські часи. Проте проведемо ї модернізацію. 
Половину будівлі, за словами Олександра Ярославського, займе зал для VIP-персон, в іншій розміститься ресторан у вантажному стилі, що колись вже існував тут.
«Коли я побачив радість харків’ян, то зрозумів, що цей термінал для мене вже окупився».
За рахунок відкриття нового терміналу Харківський аеропорт не тільки зможе як мінімум вчетверо збільшити свою пропускну спроможність, але й буде здатний запропонувати пасажирам справді європейський рівень сервісу. Поява нової злітно-посадочної смуги зробить приземлення у Харківському аеропорту більш комфортним та безпечним. Харків’яни упевнені, що всі ці актори не зможуть не зацікавити міжнародні авіакомпанії.
- Зараз з Харкова модна дістатись усього у кілька міст – Відень, Москву, Тбілісі, Єреван, - розповів журналістам Олександр Ярославський. – Але вже найближчим часом ми плануємо відкрити рейси за найбільш популярними у харків’ян маршрутами – до Італії, Германії, Стамбулу. За словами керівництва аеропорту, переговори про нові рейси ведуться не тільки з представниками великих компаній типу Lufthansa, але й з так званими лоукост авіаперевізниками на зразок  Wizzair, адже саме вони мають можливість надати сильний поштовх розвитку масових авіаперевезень в регіоні. Увечері з нагоди відкриття нового терміналу Олександр Ярославський влаштував грандіозний концерт, що тривав майже сім годин поспіль та завершився приголомшливим феєрверком. На площі перед аеропортом зібрались тисячі Харків. Підрахувати точну кількість було неможливо, тому що з-за сильної зливи та грози частина глядачів не подивилась концерт повністю. Багато з них бачили новий термінал вперше та були щиро вражені цим видовищем. За словами спеціалістів, перший прибуток термінал принесе нескоро. За найоптимістичнішими прогнозами, інвестиції зможуть окупитись лише за п'ятнадцять-сімнадцять, а той двадцять років експлуатації. Для порівняння: відкриваючи у великих містах торговельні центри, бізнесмени повертають вкладені кошти протягом кількох років. 
Олександр Ярославський на питання про причини, що спонукали його на цю, досить ливну с точки зору окупності інвестицію, відповідає філософськи: «Не все в житті вимірюється тільки грошима. Коли я побачив, з якою радістю харків’яни зустрічають новий термінал, як вони пишаються своїм містом, що першим в Україні  отримало «повітряні ворота» світового класу, то зрозумів, що цей термінал для мене, вважайте, вже окупився».

facts.kiev.ua

Ми застосовуємо файли cookies та інші технології для того, щоб запам'ятати Ваші уподобання та дізнатися, як саме Ви користуєтесь сайтом та взаємодієте з ним.

Використовуючи наш сайт, Ви також погоджуєтесь з умовами "Угоди користувача" та "Положення про обробку та захист персональних даних". Натискаючи "ПОГОДЖУЮСЬ", Ви надаєте згоду на обробку Ваших даних.