Новий темрінал у Харківському аеропорту відкрили, але роботи ще не закінчено. Що ще потрібно зробити в зоні харківського аеровокзалу та коли процес підійде до логічного завершення, розповів директор з будівництва аеропорту Олександр Сивальнєв.
- Олександре Миколайовичу, термінал закінчили повністю чи потрібно ще щось допрацювати?
- Так, залишились іще роботи. Потрібно зробити гейти (чи «рукави», як кажуть в народі) – виходи безпосередньо з терміналу. Загалом буде три гейти, та з’являться вони вже в наступному році. Це дорогі системи, але вони передбачені у цій будівлі. Також будуть доводитись IT-технологвї, системи аеропортової діяльності. Тим не менш, термінал вже працює. Спочатку він відкрився для внутрішніх ліній, але з жовтня-листопада почнуть працювати і зарубіжні напрямки. Кількість рейсових літаків збільшиться. Цьому власне дуже посприяв недавній аерофорум, що пройшов на початку літа. Саме тоді було підписано цілу низку цікавих угод.
Окрім цього, перед нами стоїть завдання – будівництво тимчасового терміналу, адже нам потрібно буде приймати дуже велику кількість пасажирів у 2012 році. Також планується реконструкція старого терміналу, який є пам’яткою архітектури початку 50-х років минулого сторіччя.
- На якому етапі знаходяться роботи з реконструкції старої будівлі аеропорту?
- Зараз розробляється проект реконструкції та реставрації. Я вже казав, що це пам’ятка архітектури сталінської епохи. Там є настельні та настінні розписи, які доведеться повністю відновлювати. У нас зобов’язання перед містом. Я думаю, що ці роботи триватимуть на протязі наступного року. Старий термінал після реконструкції стане своєрідною перлиною аеропортового комплексу Харкова. Будівля, швидше за все, буде білого кольору – щоб виглядала, як коштовний камінь у «персні» аеропортового архітектурного ансамблю. Як я вже згадував, половину терміналу займе зона для VIP-гостей, іншу половину – відреставрований ресторан, той самий, що працював тут за радянських часів.
- Що зараз відбувається в аеродромній зоні?
- На новій злітно-посадочній смузі проводяться грунтові роботи, саме зараз – пошаровий насип. Вже укладені два нижніх шари, але верхній шар бетону ще не залито. Що стосується перону, тут уже укладено три основні шари. Знято та ущільнено грунт, стабілізовано його вапном, щоб позбавитись від зайвої вологи. Потім укладено шар грунту з цементом, слідом – так званий тонкий бутон і верхній шар – важкий бетон. Ця технологія дозволяє приймати без проблем практично усі магістральні повітряні громадські судна.
- Коли будуть завершені роботи і яка доля очікує на стару смугу?
- Нову смугу плануємо здати в експлуатацію піздно восени 2011 року. Після цього стару смугу закриють, проте на час провведення Євро-2012 вона працюватиме одночасно з новою. За попередніми підрахунками, нам потрібно буде прийняти близько 100-120 літаків за 5-6 годин – це приблизно 25 тисяч пасажирів. Стара смуга зіграє важливу роль в цьому процесі, зокрема, не тільки для прийняття літаків, а й для їх розміщення.
- Як зараз фінансується будівництво злітно-посадочної смуги?
- Зараз впроект вже вкладено майже 300 млн. гривень. До кінця року, я думаю, ми отримаємо те фінансування, яке нам обіцяли, а це практично половина того, що взагалі заплановано на будівництво та розвиток аеропортової зони. Всього заплановано 1 млрд. 70 млн. гривень, 500 мільйонів з хвостиком ми маємо отримати.
- Олександр Ярославський озвучив суму інвестицій, вкладених у аеропорт. Це близько 80 млн. доларів. Яка рентабельність цього бізнесу?
- Інвестиції сюди спрямовані справді великі. Дякувати інвестору. Самі розумієте, аеропорт – це не супермаркет. Гроші, вкладені в супермаркет, відбиваються за два-три роки. Гроші, вкладені в розвиток зони аеровокзалу, привокзальної площі, закупівлю обладнання для обслуговування спецтехніки повертаються не раніше, ніж через 15-17 років.
Марина ПИЛИПЕНКО
Новини Харкова