- Як розвивається зараз аеропорт "Харків", наскільки виправдовуються ваші очікування?
- Наш бізнес-план перевиконується. Якщо ви подивитеся на наші звіти, то з 170 тис. осіб на рік, які обслуговував аеропорт на момент, коли ми в нього зайшли (2008 рік. - "Комерсант"), пасажиропотік зріс до 425 тис. осіб на рік. До 2016 року ми плануємо вийти на 1 млн, а то й перевищити цей показник.
- Але у "Харкова", як регіонального аеропорту, є певні обмеження для розвитку...
- У харківського аеропорту, за оцінками Airport Consulting Vienna, потенційний пасажиропотік - 4,5 млн чоловік в рік. Це включаючи пасажирів з областей в радіусі 200 км від Харкова: Білгородської, Сумської, Запорізької, Харківської, Полтавської та інших. У цих містах аеропортів, вважайте, немає, тому потенційно це все наші пасажири. Про яку регіональність може йти мова? Зараз ми займаємося залученням авіакомпаній і обов'язково відкриємо прямі рейси. Вже зараз у нас кожен день виконуються прямі польоти в міста Європи, Дубай, Стамбул і по інших напрямках...
- Ви залучили в аеропорт уже двох бюджетних перевізників - flydubai і Pegasus. Це визначається платоспроможністю населення Харкова?
- Ми залучаємо всіх, хто може перевезти пасажирів, охочих летіти через харківський аеропорт. Для нас не має значення, лоукостери це або класичні авіаперевізники. Людина повинна приїхати в аеропорт і отримати висококласне обслуговування. Нам всі кажуть, що у нас обслуговування краще за всіх в Україні. Можете запитати, вам усі це підтвердять.
- Ви плануєте, що аеропорт буде орієнтований на прямого або транзитного пасажира?
- Моє завдання: забезпечити мінімум 1-1,5 млн пасажирів на рік прямими рейсами.
- Скільки ви інвестували в аеропорт?
- Мною особисто було інвестовано $ 107,2 млн в аеровокзальний комплекс. Держава інвестувала $ 191 млн в аеродромний комплекс.
- За скільки ці кошти можна окупити?
- Думаю, мінімум 17, а то і 20 років. Я нікуди не поспішаю, я ще молодий хлопець.
- Але сам бізнес хоч рентабельний?
- Скажімо так, це не високорентабельний, але дуже цікавий бізнес. Таких доходів, як у нафті або газі, там і близько немає.
- Чому ви тоді почали ним займатися?
- Ну не всі ж мають можливість займатися нафтою і газом. А потім, це моє рідне місто і я не міг дивитися, як через цей "смітник" літають люди.
- Влітку ви купили акції авіакомпанії "Авіалінії Харкова" і не виключали можливості розвивати цю компанію. Чи є вже конкретні плани?
- Поки я нічого конкретного не скажу. Ми втратимо час, якщо будемо чекати, коли "Авіалінії Харкова" прийдуть в той стан, який необхідно нашим пасажирам. Тому зараз ми займаємося тими авіакомпаніями, які вже зараз можуть давати якісне обслуговування.
Інтерв'ю взяла Олена Синіцина
Газета "Коммерсантъ Украина", №193 (1683), 27.11.2012