Олександр ЯРОСЛАВСЬКИЙ: «Наш аеропорт простоїть ще хоч сто років»

Олександр ЯРОСЛАВСЬКИЙ: «Наш аеропорт простоїть ще хоч сто років»

Огляд зали аеровокзалу. Зліва направо: віце-прем’єр з Євро-2012 Борис Колесников, Олександр Ярославський, Віктор Янукович, голова Харківської облдержадміністрації Михайло Добкін.
«КП» з’ясовувала, як будувались та відкривались нові повітряні ворота Харкова, які до Євро-2012 зможуть приймати «боїнги» та «аеробуси».

БУДІВЛЮ ЗВЕЛИ НА ПУСТИРІ ЗА ДВА РОКИ

Будівництво Нового терміналу Міжнародного аеропорту «Харків» можна порівняти як мінімум з будівництвом Дніпрогесу. Подія для країни епохальна – недарма «червону стрічку» у Харкові перерізав у День авіації України.

По-перше, не те, що за роки незалежності, та взагалі за останню чверть сторіччя в обласних центрах не було побудовано з нуля жодного аеровокзалу. Останній обласний авіа термінал в Україні був зведений 26 років тому – у 1984 році у Полтаві. З того часу країна експлуатувала тільки вже наявні повітряні ворота, зрідка модернізуючи їх. По-друге, це перший авіаційний об’єкт, побудований в рамках підготовки о Євро-2012, і який, схоже, нарешті упевнив представників УЄФА у тому, що Україна таки зможе гідно прийняти цей турнір. По-третє, це перший приватний термінал, будівництво якого на 100% профінансував Олександр Ярославський, відомий український бізнесмен, президент харківського футбольного клубу «Металіст», генеральний інвестор та координатор підготовки Харкова до Євро-2012. Будівництво об’єкту обійшлося Ярославському у 55 мл. Доларів. Ще 137,5 млн. доларів на реконструкцію аеродрому, що знаходиться у державній власності, виділяє держбюджет.
Приймати об’єкт у Харкові минулої суботи прибув особисто Віктор Янукович. В очікуванні президента робітники поправляли трибуну та постійно настроювали мікрофон: той виявився надто чутливим до потужних поривів ураганного вітру. Зате коли кортеж глави держави «підрулив» до парадного входу, церемонія відкриття пройшла без будь-яких несподіванок: привітальна промова глави держави, освячення будівлі, обряд якого провів Владика Онуфрій, вікарій Харківської єпархії УПЦ. А потім Віктор Янукович, Олександр Ярославський, Борис Колесников (віце-прем’єр з підготовки до Євро-2012) та губернатор Харківщини Михайло Добкін перерізали символічну стрічку, яку було знаково прикріплено до специфічного обладнання авіаційної галузі, так званих тенсаторів, за допомогою яких регулюється доступ пасажирів до стійок реєстрації, митного та паспортного контролю).

НАШІ БУДІВЕЛЬНИКИ ПЕРЕВЕРШИЛИ ЄВРОПЕЙСЬКИХ

Виступаючи перед харків’янами на площі біля аеропорту, глава держави підкреслив: для сходу України створення сучасних повітряних воріт надзвичайно важливо. І навів в якості приклада для наслідування для інших інвесторів Олександра Ярославського.
- Цей термінал – символ початку розвитку надзвичайно цікавого регіону України – Слобожанщини. 433 мільйони гривень – це фактично кошти приватної інвестиційної компанії на чолі з Олександром Ярославським. Це той приклад, яким чином ми можемо розвивати нашу державу, - задоволено констатував Віктор Янукович. – Новий термінал відповідає всім міжнародним стандартам. У звичайний час він обслуговуватиме близько 800 тисяч пасажирів на рік, а під час Євро-2012 – до двох мільйонів. Це дуже висока пропускна спроможність. Ну і, звичайно, ми практично входимо у графік підготовки до Євро-2012.
Віктор Федорович увійшов до будівлі терміналу в складі офіційної делегації. Екскурсію для президента провів Олександр Ярославський: задля урочистої події бізнесмен змінив свій звичний джинсово-спортивний стиль одягу на солідний костюм. Як розповіли члени делегації, глава держави оглянув всю інфраструктуру аеровокзалу, а в магазині  duty free  поцікавився, які особливі харківські сувеніри там є.
Дуже позитивно відреагував на побачене і директор турніру Євро-2012 Мартин Кал лен.
- Дуже добре, що все зроблено вчасно, обіцянки здійснюються, і це прекрасно, що новий термінал вже відкрито, - зазначив він, відповідаючи на запитання журналістів. – Я вважаю, що це дуже хороший аеропорт, і він змінить життя міста. У Харків приїжджатиме багато людей, і це прекрасно. Така оцінка міжнародного експерта  - не випадковість: відомо, що технічне начинні аеропорту відповідає найвищим світовим стандартам. Тут використані найсучасніші комп’ютерні технології, встановлена система обробки багажу виробничою спроможністю 960 одиниць багажу на годину для міжнародних, та 600 – для внутрішніх рейсів, яку харків’яни закупили  у світового лідера в цій галузі – компанії  Vanderlande Industries. Система управління пасажиро- та вантажопотоком у терміналу встановлена швейцарська – найсучасніша з нині існуючих. Не кажучи вже про те, що будівля справді вражає вишуканим дизайном – термінал, здається, наповнений світлом та повітрям. Плюс підвісні стелі, які зустрінеш далеко не в кожному західному аеропорту.

НАСТУПНЕ – РЕКОНСТРУКЦІЯ СТАРОГО ТЕРМІНАЛУ
Після від'їзду президента українські та зарубіжні журналісти засипали Олександра Ярославського питаннями. Відповідаючи на них, інвестор підкреслив: «Перша столиця» країни забезпечена аеропортом як мінімум на 100 років. А після відкриття терміналу роботи в аеропорту Харкова продовжаться. Зокрема, будівельникам ще необхідно завершити будівництво нової злітно-посадочної смуги, яка стане на 300 м довше існуючої. Значно збільшиться і несуча спроможність  її покриття, що дозволить Харкову приймати важкі літаки класу Airbus A-320 та Boeing 737.  Прокладуть також і нові руліжні доріжки, а ще одна важлива частина аеродрому – розташований безпосередньо перед терміналом перон для літаків – сьогодні вже майже готовий».
- Як тільки ми повністю запустимо новий термінал, думаю, через півтора-два місяці, почнемо реконструкцію старого, - пообіцяв Олександр Ярославський журналістам «КП». – Обійдеться вона приблизно у 5-6 мільйонів доларів, але це буде ексклюзивний комплекс, який об’єднає у собі стилі двох епох – сталінської та сучасної незалежної України. Ми хочемо зробити старий термінал в стилі того часу. Бізнесмен розраховує, що новий термінал окупиться протягом 15-20 років.
- харківський аеропорт прийматиме літаки з усієї Європи. На аерофорумі ми підписали домовленості про нові маршрути – на Мілан, Будапешт, Париж, Берлін, - з гордістю перераховував Ярославський. - З поляками ми вже підписали угоду, так що буде прямий рейс.
На питання про причини, що спонукали його на таку складну з точки зору окупності інвестицію, Олександр Ярославський відповів філософськи:
- Не все в житті вимірюється тільки грошима. Коли я побачив, з якою радістю харків’яни зустрічають новий термінал, як вони пишаються своїм містом, яке першим в Україні отримало нові повітряні ворота світового класу, то цей термінал для мене, вважайте, вже окупився. Новий термінал – це наш подарунок харків’янам. Ми вклали у нього всю свою душу».
Новий термінал запрацював вже у день відкриття. Перший рейсовий літак на Київ компанії «Дніпроавіа» з оновленого аеропорту вилетів вже менш ніж за дві години після церемонії відкриття.
P.S. Чи варто згадувати, що всі урочистості, за традицією, завершились народними гуляннями? Для харків’ян прямо на майдані перед аеровокзалом заспівали «Океан Ельзи», «нічні снайпери», «С.К.А.Й.», «2 EX Unlimited», Єва Польна, «Мандри», Real’O.
НАША ДОВІДКА
Компанія Олександра Ярославського «Нью Системс АМ» (входить до складу DCH) виграла конкурс на довгострокову оренду харківського аеропорту 1 квітня 2008 року. Після завершення реконструкції аеропорт зможе приймати важкі  літаки, в тому числі  Airbus A-320 та Boeing B-737. Площа нового терміналу становить більше 20 тим. кв.м. За розрахунками спеціалістів, він дозволить збільшити пропускну спроможність аеропорту до 800 тисяч пасажирів на рік.
Фінансується проект за рахунок Олександра Ярославського (будівництво нового пасажирського терміналу, реставрація існуючого, реконструкція привокзальної площі та будівництво паркінгу, будівництво тимчасового реверсного терміналу, повна модернізація інфраструктури аеропорту, закупка спец транспорту) та держбюджету (будівництво нової злітно-посадочної смуги, перону та місць стоянок літаків, нової аварійно-рятувальної станції та авіадиспетчерської вишки, заміна світлосигнальної системи ти системи засобів посадки літаків).

kp.ua

Ми застосовуємо файли cookies та інші технології для того, щоб запам'ятати Ваші уподобання та дізнатися, як саме Ви користуєтесь сайтом та взаємодієте з ним.

Використовуючи наш сайт, Ви також погоджуєтесь з умовами "Угоди користувача" та "Положення про обробку та захист персональних даних". Натискаючи "ПОГОДЖУЮСЬ", Ви надаєте згоду на обробку Ваших даних.