Ключові цифри:
Пропускна спроможність на сьогодні - 100 пас\год
Запуск нового терміналу в рамках 2012 року вже додав ще 1300 пас\год
Пікова пропускна спроможність під час Євро-2012 - 2550 пас\год
Довжина злітно-посадкової смуги - 2,5 км
Паркінг на 21 автобус та 629 легкових автомобілів
Розташування - 8 км від стадіону (12,5 км на південь від центру міста)
Відкриття першого терміналу МА «Харків» 28 серпня 2010 року, який працюватиме в форматі Євро-2012, стало знаковою подією. На урочистій церемонії презентації першого об’єкту авіатранспортної галузі до 2012 року Президент України Віктор Янукович назвав новий термінал «Східними повітряними воротами України» і «символом початку нового розвитку Слобожанщини».
Запуск нового терміналу, площею в 20 тисяч кв.м., дозволить збільшити пасажиропотік до 800 тисяч людей в рік, а в пік завантаженості аеропорт може приймати до 2 млн пасажирів.
Окрім терміналу, проект оновлення передбачає реконструкцію старої будівлі, який буде виконувати функції VIP-терміналу, будівництво нової злітно-посадкової смуги, капітальний ремонт перону та благоустрій привокзальної площі. Планується створення сучасного паркінгу та будівництво автовокзалу.
Під час Євро-2012 в МА «Харків» працюватимуть три термінали, що забезпечуватимуть пасажиро потік у 2500 пас/год: головний (1300пас/год), розділений на два напрямки(для внутрішніх і міжнародних рейсів, VIP-термінал, реконструйована історична споруда (250 пас/год), тимчасовий реверсний термінал (1000 пас.). Останній після 2012 року планують перепрофілювати у вантажний.
Новий термінал має надсучасний вигляд зовні і в інтер’єрі. Головний фасад повністю виконаний в склі в стилі хай-тек, що надає йому легкості. Ноу-хау терміналу – ажурні ферми на стелі, що пропускають природне освітлення. Загалом є 27 фермів, вагою по 8 тонн, довжиною 24 метри.
Тут розташовані ресторани, магазини і додаткові сервіси. Зокрема, функціонує сучасна система обробка багажу (BHS), продуктивність якої — 960 одиниць багажу/год для міжнародних і 600 - для внутрішніх рейсів. Технологічно схема обслуговування розроблена відомою німецькою компанією Airport Research Center, до українських вимог проект був адаптований харківською компанією «Аркстоун».
Термінал буде обладнано необхідною кількістю каналів пропуску прикордонної і митної служб, контролю авіабезпеки, пристосування для зручного пересування терміналом осіб з обмеженими можливостями.
Нова злітно-посадкова смуга довжиною майже 2,5 км дозволить аеропорту приймати і відправляти всі середньо магістральні повітряні судна. Під час Євро-2012 передбачено використання як старої, так і нової ЗПС, з тим, щоб аеропорт зміг прийняти 25 тисяч людей (100-120 літаків) протягом кількох годин у день євро-матчів.
Фінансування проекту змішане: приватні інвестиції компанії «Нью Системс АМ» (группа DCH), яка уклала договір про оренду аеропорту на 49 років, і державний бюджет. Частка DCH – 508,8 млн.грн. покриває будівництво нового терміналу, реставрацію старого терміналу, реконструкцію привокзальної площі, паркінг, сучасний реверсний терминал, повну модернізацію інфраструктури аеропорту, закупівлю спецтранпорту. Державним коштом будується нова смуга, перон, місця стоянок для літаків, нова аварійно-рятувальна станція і авіадиспетчерська вежа, заміна світлосигнальної системи і системи засобів посадки літаків.
Проект: німецька компанія ARC, Харківська проектна група
Генпідрядник: місцева компанія «Стальконструкція»
Здача в експлуатацію: аеровокзальної зони – осінь 2011 року.
Термінал зданий і почав працювати з 28 серпня 2010 року.
Після реконструкції аеропорт зможе приймати повітряні судна типу Airbus A-320 і Boeing B-737.