У грудні 2012 р. Міжнародний аеропорт «Харків» святкує 80 років із дня заснування. З цієї нагоди 21 грудня в пасажирському терміналі заплановано низку святкових заходів для гостей аеропорту. У програмі - виступи музичних колективів та аніматорів, циганські романси і коробейники, чаювання біля самовару, аукціон та розіграші цінних призів, благодійний вечір, винні дегустації та поздоровлення від Святого Миколая.
Як відомо, історія харківського аеропорту почалася ще в 1923 році - з грунтової злітно-посадкової смуги на місці нині діючого Харківського авіаційного заводу. Надалі аеропорт був перенесений за тодішню міську межу, а 6 грудня 1932 відбулося його офіційне відкриття на новому місці. Аеропортовий комплекс того часу включав двоповерхову будівлю терміналу і наземні служби, а також грунтову злітно-посадкову смугу (бетонна ЗПС з'явилася лише у 1941 році). У 1936 році харківський аеропорт був названий кращим в СРСР.
Сучасний вигляд аеропорт почав набувати у 1954 р., коли був побудований нинішній VIP-термінал - аеровокзал у стилі «ампір», з усіма рішеннями, притаманними сталінському періоду радянської архітектури. На початку 70-х років послугами аеропорту щорічно користувалися близько 600 тисяч пасажирів, а до початку 80-х їх кількість збільшилася до 1,5 млн. чоловік. Але «бурхливі 90-ті» і початок нового тисячоліття зупинили поступальний розвиток «повітряних воріт». Шансом вийти із затяжної кризи для Міжнародного аеропорту «Харків» стало проведення в Україні Чемпіонату Європи з футболу в 2012 р.
У 2008 р., в рамках підготовки Харкова до Євро-2012, у форматі партнерства держави і групи DCH Олександра Ярославського, була розпочата масштабна реконструкція. За рахунок фінансування з Державного бюджету України була побудована нова злітно-посадкова смуга і реконструйовані інші об'єкти аеродромного комплексу. А завдяки капіталовкладенням і організаційним ресурсам приватного інвестора був реконструйований аеровокзальний комплекс - відреставровано «стару» будівлю, побудовано новий двоповерховий термінал міжнародного рівня площею 19750 кв. м із пропускною спроможністю 650 пасажирів на годину, а також тимчасовий термінал для збільшення пропускної здатності аеропорту під час Євро-2012 (нині ангар для бізнес-авіації).
Після реконструкції Міжнародний аеропорт «Харків» успішно витримав випробування на міцність, обслуживши 750 зльотів-посадок повітряних суден з 52 500 пасажирами на борту за час проведення матчів Євро-2012 у «першій столиці», і продовжує розвиватися. Як розповів Володимир Васильченко, генеральний директор компанії «Нью Системс АМ» (компанія-оператор Міжнародного аеропорту «Харків», входить до групи DCH Олександра Ярославського): «Сьогодні Міжнародний аеропорт «Харків» називають одними з найкрасивіших і функціональних повітряних воріт міста у всій Східній Європі. Завдяки інвестиціям DCH, тут вдалося в рази збільшити число рейсів, відкрити нові напрямки, залучити відповідальних авіаперевізників. Якщо у 2009 році послугами аеропорту користувалися трохи більше 196 тис. осіб на рік, то вже в цьому році, ця цифра збільшиться до 500 тис. осіб на рік і продовжить рости далі. А в планах аеропорту на найближчі кілька років - приймати і обслуговувати більше 1 мільйона пасажирів на рік».
Довідка
Міжнародний аеропорт «Харків» (http://hrk.aero/) - один з ключових об'єктів столиці Слобожанщини, що реконструюється в даний час у рамках підготовки до проведення фінальної частини Чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Старт масштабному проекту був даний 1 квітня 2008 року, коли компанія «Нью Системс АМ» (група DCH, власник - відомий український бізнесмен, генеральний інвестор і координатор підготовки Харкова до Євро-2012, президент ФК «Металіст» Олександр Ярославський) виграла конкурс на довгострокову оренду цілісного майнового комплексу харківського аеропорту.
Реконструкція Міжнародного аеропорту «Харків» здійснюється у форматі приватно-державного партнерства. Загальна сума інвестицій Олександра Ярославського в проект становить $ 107,2 млн. (аеровокзальний комплекс і прилегла територія). Сума фінансування, виділеного з Державного бюджету на реконструкцію аеродромного комплексу (включаючи будівництво аеродромно-диспетчерської вишки) - $ 191,3 млн.