Керуюча компанія Олександра Ярославського DCH, яка навесні 2013 року разом з фондами City Group і Apollo встановила контроль над торговими центрами «Караван», наприкінці квітня знайшла для них нового керівника. 35-річний Данило Владов раніше очолював українське представництво консалтингової компанії Jones Lang LaSalle. У своєму першому інтерв'ю як гендиректора керуючої компанії мережі ТРЦ «Караван» Владов розповів про завдання, які поставили йому власники, і про те, що чекає орендарів трьох комплексів у Києві, Дніпропетровську та Харкові.
Владов працює у сфері комерційної нерухомості майже 10 років. Брав участь у реалізації проектів торгово-розважальних центрів Sky Mall (Київ) і King Cross Leopolis (Львів), а також у розробці концепції проекту «Квадрат-Вирлиця» (нині реалізується компанією «XXI Століття», одним з акціонерів якої є група DCH Олександра Ярославського ).
- Розкажіть про плани з розвитку «Караванів».
- ТРЦ «Караван» займають міцні ринкові позиції в індустрії торговельної нерухомості. Попередні власники створили якісний продукт. Наша ключова мета - вивести його на новий рівень, сфокусувавшись на наданні орендарям високоякісного сервісу.
Що стосується тактичних завдань, то на даному етапі проводиться оптимізація операційної діяльності. Ми впевнені, що вже найближчим часом орендарі ТРЦ «Караван» відчують зміни на краще.
- У 2012 році ставки зросли на 10%. Чи будуть вони зростати у діючих ТРЦ в 2013 році?
- Розмір орендних ставок безпосередньо залежить від ринкової кон'юнктури. Зараз цей показник у ТРЦ «Караван» цілком «в ринку». Тому передумов для зростання ставок я не бачу.
- Які завдання поставили вам власники мережі?
- Найамбітніші. Зараз увага сфокусована на оптимізації операційної діяльності, критеріями якої є: зростання грошового потоку, зростання потоку відвідувачів, якісний набір орендарів, залучення нових міжнародних брендів, що раніше не були присутніми в Україні та в ТРЦ «Караван». Крім того, одним з найважливіших завдань є розвиток наступних черг вже діючих об'єктів. Як результат: досягнення генеральної мети, а саме створення продукту інституційної якості (такий стан мережі, при якому вона може бути продана в будь-який момент за високою ціною. - Forbes).
- Чи буде компанія переукладати договори або змінювати склад орендарів?
- Ніякої революції і масового переукладення договорів не буде. Наш пріоритет - максимально якісне управління, яке передбачає мінімальну ротацію. Зміна орендарів буде розглядатися лише в тому випадку, якщо це спричинить збільшення потоку відвідувачів, і як наслідок - зростання товарообігу у орендарів і підвищення ефективності ТРЦ в цілому.
- У «Каравані» в Києві два головних конкуренти - ТРЦ Dream Town і Ocean Plaza. Досі в маркетингу «Караван» змагався з ТРЦ Dream Town в «ночах шопінгу». Як ви збираєтеся повернути «Каравану» загублені позиції?
- По-перше, я б не говорив про Ocean Plaza як про конкурента. Це різні потоки, різні зони охоплення, різна цільова аудиторія. І я не називав би позиції «Каравану» загубленими. Ринок розвивається, і «Караван» на всіх етапах цього процесу доводив свою відповідність духу часу, про що свідчать нульова вакантність, висока відвідуваність і досить високі орендні ставки. Але, звичайно, немає межі досконалості. Сьогодні ми маємо хороший продукт, з відмінною історією і великим потенціалом. Він потрапив у правильні руки, які дадуть йому нове життя і довгострокову перспективу. А щодо маркетингової стратегії - концепція в роботі, чекайте незабаром її матеріального втілення. Не помітити буде неможливо.
- Як відбувається взаємодія з колишніми власниками - Андрієм Гордієнко і Сергієм Хріпковим? У них залишилися гіпермаркети «Караван» і модні магазини «МД груп». Чи будуть переглядатися для них орендні ставки? Були вони ринковими або «для себе»?
- Гіпермаркети «Караван» - один з основних якорів у наших ТРЦ, так що взаємодіємо активно і, головне, взаємовигідно. Не бачу доцільності в перегляді. Орендні ставки «МД Груп» встановлюються на загальних підставах, за тією ж системою ціноутворення, що і для інших орендарів. Бізнес є бізнес.
- Яка ситуація з «Караваном» у Дніпропетровську та Харкові? Що буде зі ставками та орендарями?
- У нас - єдина стратегія для всіх об'єктів мережі. Дніпропетровський і харківський ТРЦ - дуже перспективні і демонструють позитивну динаміку. Більше того, у Дніпропетровську скоро почнеться будівництво другої черги об'єкту загальною площею близько 15 000 кв. м. Вона буде включати в себе кінотеатр і fashion-галерею.
- Чи ставили вам завдання будувати нові торгові центри?
- Зараз пріоритет - інтенсивний розвиток, тобто, комплексна реструктуризація, націлена на зростання бізнес-показників.
forbes.ua