У вівторок, 4 серпня 2020 року, з'явилося офіційне повідомлення про те, що група DCH Олександра Ярославського досягла домовленості з китайськими інвесторами, які представляють Skyrizon, про спільний розвиток запорізького авіабудівного заводу ПАТ "Мотор Січ".
У тому, що Україна самостійно не витягне такого гіганта і без серйозних інвесторів "Мотор Січ" повторить долю безлічі знищених за останні десятиліття промислових підприємств, певен економічний аналітик Борис Кушнирук.
"Україна самостійно не потягне "Мотор Січ", потрібні міжнародні інвестори. Юридично підприємство вже перебуває у власності китайських компаній. Ярославський як успішний бізнесмен без сумнівів разом із партнерами зможе відновити завод. Нам необхідно зробити все для того, щоб можливості, які має "Мотор Січ", не були знищені, як сталося з багатьма іншими об'єктами промислового потенціалу, які ми розгубили за роки незалежності", – вважає Кушнирук. Експерт переконаний, що через існуючі обставини фігура Ярославського сприятиме врегулюванню зовнішньополітичної напруженості навколо заводу. Це дуже важливо, оскільки "Мотор Січ" є оператором глобального машинобудівного ринку та тісно інтегрована в систему світових економічних зв'язків. "Ярославський точно не збирається відсиджуватися потім в Україні. Домовленості, які він планує, не будуть розгойдувати відносини", – говорить Борис Кушнирук.
На думку директора Українського аналітичного центру Олександра Охрименка, поява в дискурсі навколо "Мотор Січі" репутабельного українського інвестора в особі Ярославського дозволить президенту та Кабміну з честю вийти із ситуації, яка, по суті, порушує права нинішніх китайських власників-інвесторів.
"Такі заводи, як "Мотор Січ", у світі по пальцях можна перелічити. Будувати літаки можуть лише кілька країн – це всі, я думаю, вже засвоїли. Однак мало хто знає, що ще складніше будувати двигуни. І, звісно, держави – лідери світової економіки уважно спостерігають за підприємствами на кшталт "Мотор Січі" з позиції, хто володіє, як прибрати до рук або як дати по руках конкурентові. Тому "фактор Ярославського" – такий собі рятівний круг для української влади. В Антимонопольному комітеті керівництво змінилося, саме час для Зе-команди виявити далекоглядність, тобто дати Китаю – нашому торговельному партнеру № 1, до речі, – сигнал: якщо є український гарант того, що виробництво залишиться в Україні, володійте з миром, працюйте на благо наших країн, розвивайте "Мотор Січ", – пояснює Охрименко.
Олександр Ярославський – один із найзаможніших українських бізнесменів, одноосібно володіє багатогалузевою групою DCH. Останніми роками активно цікавиться промисловими активами, відомий проєктами фінансового оздоровлення та модернізації Харківського тракторного заводу, Дніпровського металургійного заводу та ін. Побудував і володіє компанією-експлуатантом Міжнародного аеропорту "Харків", якийсь час володів авіакомпанією "Харківські авіалінії", інвестує в будівництво термінального комплексу нового аеропорту в Дніпрі.
Приватне акціонерне товариство "Мотор Січ" веде свою історію з 1907 р. Було придбано китайськими компаніями в 2016 р. Зараз розвиток підприємства заблокований рішеннями АМКУ та діями СБУ. "Мотор Січ" також згадується в контексті торговельного протистояння Китаю та США. Держконцерн "Укроборонпром" розглядав можливість входження в статутний капітал "Мотор Січі", однак у червні поточного року з'явилася інформація, що для нього це вже неактуально.