26.11.2020
Вих: 115/К
Президенту України
Зеленському В. О.
Прем'єр-міністру України
Шмигалю Д. А.
Голові Верховної Ради України
Разумкову Д. О.
Головам фракцій ВРУ:
Арахамії Д. Г. (Слуга Народу)
Бойку Ю. А. (ОПЗЖ)
Рабіновичу В. З. (ОПЗЖ)
Тимошенко Ю. В. (Батьківщина)
Герасимову А. В. (ЄС)
Геращенко І. В. (ЄС)
Рахманіну С. І. (Голос)
Бондарю В. В. (За Майбутнє)
Батенку Т. І. (За Майбутнє)
Кулінічу О. І. (Довіра)
Офіційне звернення президента групи DCH
щодо ПАТ «Мотор Січ»
Запорука процвітання України в сучасному світі технологічної революції – збереження та розвиток промисловості й, насамперед, високотехнологічного машинобудування. Водночас у реальному житті ми, на жаль, спостерігаємо процеси, які суперечать цьому стратегічному вектору забезпечення глобальної конкурентоспроможності української економіки.
Уже майже три місяці минуло з того часу, як китайські інвестори ПАТ «Мотор Січ» надіслали Міністерству юстиції України повідомлення про початок інвестиційного спору на $3,5 млрд з державою Україна. У світовій практиці, як правило, саме такий строк визначають для доарбітражного врегулювання ситуації, яке в цьому випадку так і не відбулося.
Відповідно, китайські інвестори ПАТ «Мотор Січ», і в їхньому числі наш партнер Skyrizon Aircraft Holdings, однозначно націлені на те, щоб домагатися справедливості в міжнародному арбітражі. Протягом останніх чотирьох років вони не мають можливості реалізувати свої права акціонерів через дії української влади, що порушують двосторонню українсько-китайську Угоду про підтримку та взаємний захист інвестицій від 31.12.1992 р., і не бачать перспективи чесного вирішення питання в українському правовому полі.
Експерти найшанованіших юридичних компаній світу переконані, що українська влада не має жодних підстав перешкоджати тому, щоб китайські інвестори ПАТ «Мотор Січ» зробили свій внесок у розвиток української економіки та відродження промисловості. З високим ступенем імовірності так вирішить і міжнародний арбітражний суд.
Як громадянин України, щиро відданий своїй країні, і бізнесмен, зацікавлений у її економічному зростанні, я вважаю своїм обов'язком спробувати запобігти майбутньому несприятливому розвитку подій, що може завдати вельми серйозної шкоди фінансовому становищу нашої держави і її міжнародному реноме.
Тим більше, що дуже значна шкода наявна уже зараз.
ПАТ «Мотор Січ» – одне з найбільших підприємств одного з найбільших українських міст – сьогодні фактично простоює без ринків збуту, без інвестицій у модернізацію виробництва, втрачаючи унікальних фахівців і відправляючи робітників у вимушені відпустки. І з кожною хвилиною ситуація стає усе більш складною та незворотною.
«Мотор Січ» і українське авіабудування загалом заслуговують кращої долі, ніж повільна смерть через дефіцит інвестиційних ресурсів і технологічну деградацію.
У вас як історичних діячів, яким український народ довірив важелі державного управління, є шанс припинити ескалацію конфліктної ситуації й ухвалити знакове та далекоглядне рішення – покласти край порушенню прав китайських інвесторів ПАТ «Мотор Cіч». І чим швидше це буде зроблено, тим краще для України, Запорізького регіону та багатотисячного колективу підприємства.
Якщо в когось через брак інформації є якісь побоювання стосовно відповідності комерційної угоди приватних юридичних осіб національним інтересам України, то група DCH, придбавши 25 % + 1 акцію ПАТ «Мотор Січ», є гарантом дотримання цих інтересів. В інвестиційному портфелі DCH достатньо прикладів успішного антикризового управління, коли фінансові вливання й ефективний менеджмент повертали промислові підприємства до життя, щоб бути впевненими в успіху й цього разу.
Я вірю, що цей шанс буде використаний, а подвійні стандарти та політично вмотивоване переслідування законного бізнесу залишаться в минулому. І прошу вашої участі в долі ПАТ «Мотор Січ», поки ще не пізно.
З повагою,
Олександр Ярославський,
власник і президент DCH